Calculemus!

Let us calculate.

Unii vin, alţii nu vor să plece… aglomeraţie mare…

with one comment

În numărul din 15-21 noiembrie al revistei 22 Mihaela Miroiu a scris un articol despre „disputa între pedigriul universitar occidental şi dreptul primului ocupant„:

Maniheismele au efecte patologice, oriunde se manifesta. Dorinta celor “noi” ca sa ne evaluam dupa competitivitatea internationala este pe deplin legitima. Altfel ramanem un trib retardat, ingaimand ceva de interes etno-antropologic despre “barza, brazda, viezure”. Dorinta celor “vechi” in sensul unei minime recunoasteri si gratitudini din partea celor care ii urmeaza este la fel de legitima. Datul anarhist cu parul in tot ce exista si nu ne seamana, la fel ca si tinutul cu dintii de scaun, cu orice pret, inclusiv cu cel al amanetarii viitorului sunt la fel de maligne. Este drept insa ca, in acest moment, efectul datului cu parul este incomparabil mai mic decat cel al tinutului de scaun cu orice pret.

Mirel Bănică îi răspunde în numărul 22-28 noiembrie:

“Efectul datului cu parul este incomparabil mai mic decat al tinutului de scaun cu orice pret”, este ultima propozitie a articolului semnat de M. Miroiu. Sunt cu totul de acord, cu o observatie: in acest moment sunt prea multe oale de spart si prea putina vointa de reforma. Pana atunci, cei care aleg sa se intoarca acasa avand optiunea reala de a ramane în Occident sa nu uite un vechi dicton latin care se aplica veteranilor incercati: “Qui patriam quaerit, mortem invenit”. (“Cine se uita înspre patrie da peste moarte”.)

Cum nici nu am plecat încă, nici nu ocup vreun post, am să mă abţin să comentez; nu vreau să contribui la acea „radicalitate de mucava din spaţiul tuturor posibilităţilor, Internetul”, de care vorbeşte domnul Bănică. Deşi, dacă mă gândesc la segmentul din lumea universitară pe care îl cunosc cel mai bine, aşa mă apucă un chef de spart oale măcar pe net…

Written by Stefan Ionescu

Noiembrie 28, 2005 la 6:21 pm

Publicat în Propaganda, RO

Un răspuns

Subscribe to comments with RSS.

  1. Sunt un bursac. M-am intors. Nu pentru ca am vrut, ci din motive medicale serioase (in mitologia publica „mortale”).

    Actualmente ameliorat, dar somer de multe luni. Am incercat sa contactez sefii filosofiei analitice din tarisoara noastra, pentru a-mi oferi serviciile didactice. Nici un rezultat. Ei, spre deosebire de, par example, Gilbert Harman, nu folosesc butonul „Reply” al emailului.

    Mi-e sila!

    Istvan Aranyosi

    Noiembrie 29, 2005 at 9:45 am


Lasă un răspuns

