Calculemus!

Let us calculate.

Bietu’ caine

with one comment

Am invatat multe lucruri pe aici, prin Australia, in cele vreo 10 luni petrecute. Cele mai multe serioase; altele mai putin: tocmai ieri am auzit o expresie in engleza de care n-am auzit pana acum: „to fuck the dog”. In contextul unei prezentari de lucrare filosofica la un seminar, conferinta, etc., expresia, zic oamenii, denota comportamentul vorbitorului in timpul Q&A (adica: sesiunea de intrebari si raspunsuri) caracterizat prin intentia de a nu raspunde la o intrebare sau critica foarte bine plasata, de a nu se confrunta cu problema ridicata, si totodata de a nu recunoaste ca „a facut-o da oaie”, cum s-ar zice; incercarea de a o drege, cum am zice.

Ma-ntrebam oare care-i logica din spatele cainelui, scuze, din spatele expresiei? Urmatoarea mi se pare destul de plauzibila: tipul n-are curaj sa vorbeasca cu o fata –adica ar avea ce vorbi cu ea, dar ii tremura carcasa (Nietzsche: „You tremble, carcass” [The Gay (!?) Science [ce traducere superba a lui „Die frohliche Wissenschaft”…]), dar nici nu renunta la ea, si ca atare apeleaza la bietu’ caine.

Written by István Aranyosi

Februarie 17, 2007 la 1:51 am

Publicat în Blah, RO

Un răspuns

Subscribe to comments with RSS.

  1. pal, u’re strange 🙂
    asta se retine prin australia, also

    m

    Februarie 23, 2007 at 8:44 pm


Lasă un răspuns

