Calculemus!

Let us calculate.

reţeta succesului…

with 6 comments

… implică un strop, fie el şi teoretic, de antropofagie. Altfel spus, Avramescu e recenzat în London Review of Books de Jenny Diski. Eat your heart out, naţiune.

[later edit 8 octombrie] Simon Blackburn a scris şi el o recenzie la Istoria lui Avramescu (de la Ştefan citire).

[later edit 9 octombrie] Avramescu se bate cu recenziile în piept într-o dispută cu Dinu Patriciu. Unii au considerat schimbul „savuros”. E doar penibil.

Written by George

Septembrie 16, 2009 la 1:36 am

6 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. George, mi se pare mie, sau Diski nu spune mai nimic despre carte? Adică nu spune dacă e bună, dacă nu, dacă trebuie cumpărată sau dacă poate fi împrumutată de la bibliotecă înainte de a pleca în concediu. Ori n-am văzut eu… ori faptul ca ai recenzie în LRB se presupune că e A Good Thing?

    Anyway, țin minte că am răsfoit-o acum câțiva ani într-o librărie, și nu m-a convins să o cumpăr (sau măcar să o împrumut). Probabil e o carte bună pentru genul ei, ce să zic… deși, pace V. Tismăneanu, nu suficient de bună încât vreun editor din afară să-și asume publicarea ei (e una din cărțile subvenționate de ICR într-un program de traduceri în derulare de câțiva ani).

    (nom nom nom nom nom nom…)

    Stefan

    Septembrie 18, 2009 at 2:12 am

  2. Diski spune câte ceva despre conţinut, nu? Şi dacă menţionezi o carte, fie şi ca pretext, înseamnă că ţi s-a părut cumva interesantă. E adevărat că nu ni se spune dacă e bună sau rea. La cât de sarcastică poate fi Diski, mi se pare ciudat textul ăsta. Şi alegerea.

    Acum, eu nu am citit cartea respectivă (am frunzărit-o şi eu când a apărut) şi nu vreau s-o asociez cu impresia neplăcută pe care mi-au lăsat-o nişte articole de presă ale autorului. Până una alta, nu prea am văzut vreo carte publicată de autori români în română discutată prin LRB. Sigur că recenzia asta, la cum e scrisă, nu îi face rău. Poate merită majusculele tale ironice din alte puncte de vedere, nu am de unde să ştiu.

    George

    Septembrie 18, 2009 at 2:31 pm

  3. Ca nu a primit nici un fel de apreciere am observat si eu… Mai e o recenzie ?! Pentru ca ar putea fi foarte bine un eseu cu „An Intellectual History of Cannibalism” in bibliografie.

    the mad hatter

    Septembrie 20, 2009 at 1:44 pm

  4. MH, ar putea fi, substituie ‘recenzie’ cu ce ti se pare oportun. Nu e un capat de tara. De multe ori textele din LRB & Co sunt mai liberale in abordare – doar e vorba de reviste de ceai intelectual, nu de reviste de specialitate. E atipic sa lipseasca aprecierile critice; poate Diski a tinut sa noteze cateva ganduri despre o curiozitate. De ce nu?

    Mi se pare inca legitim sa notez ca o carte romaneasca, subventionata sau nu (iar, in principiu, nu e o crima; dimpotriva), e mentionata intr-o revista ca LRB. Sigur, as prefera sa-i vad pe Blackburn, Fodor sau Crane recenzand in aceleasi pagini marile tomuri de filosofie mioritica. Dar cred ca mai am de asteptat.

    George

    Septembrie 20, 2009 at 2:33 pm

  5. Ummm… care mari tomuri de filosofie mioritica?

    Elena

    Septembrie 20, 2009 at 9:22 pm

  6. Imi vine sa spun ‘tocmai’, dar inca o glosa la sloganul ‘vai, ce prosti suntem’ ar fi la fel de din topor ca biata mea semnalare. Si ar fi nu doar inutila, ci si inexacta.
    Asa ca redirectionez intrebarea (de la productia culturala la politicile culturale, ca sa fiu pretios). Daca ne uitam pe lista ICR-ului, vedem vreun ‘catindat’ pt viitoare recenzii exuberante? Noica pare, in contextul de acolo, avantgarda.
    Acum, eu nu cred ca e rau ca se traduc cartile respective. Dar, fiind vorba de o optiune pe banii tuturor, ridica niste intrebari. Ce am lasat de-o parte mergand iar cu Eliade, Steinhardt, Noica, Plesu? Si Avramescu. Ce audienta are in vedere ICR-ul? Se cuantifica reactiile la volumele respective? Ce sanse sunt ca un volum apartinand unei alte traditii sa treaca de filtrul ICR?
    Presupun ca, daca luam intrebari de felul asta in serios, cu toate ca s-au mai miscat lucrurile, un discret parfum de faliment pare a pluti in ograda domnului Patapievici.

    George

    Septembrie 21, 2009 at 12:59 am


Lasă un răspuns

