Calculemus!

Let us calculate.

Psihiatrie în România III. Resurse – cont’ed

with one comment

Mintea lor – un proiect de informare şi popularizare cu finanţare UE.

Centrul Naţional de Sănătate Mintală şi Luptă Antidrog – un site incomplet, legătura merge la pagina de legislaţie.

PsyMotion – o clinică privată care oferă servicii de terapie şi consiliere inclusiv online.

r24 – interviuri, resurse etc; un proiect Carter rezultat din prima ediţie a burselor; pare să nu mai fie activ

Call-ul pt bursele Carter de anul acesta – tardiv, că termenul limită s-a dus, dar e de avut în vedere cine vor fi bursierii. Este al patrulea an când se dau aceste burse. Jurnaliştii câştigători de până acum sunt:

2007-2008: Alexandru Ulmanu şi Paul Radu

2008-2009: Emilia Chiscop şi Vlad Mixich

2009-2010: Georgiana Ilie şi Răzvan Vintilescu

Nu pot să spun că i-am urmărit, aşa că mă abţin de la comentarii. Uitându-mă iar prin arhivele ziarelor care se declară de calitate, impresia mea e că încă se scrie mai degrabă prost pe teme de sănătate mintală. Sinuciderile şi crimele trag după ele discuţii lamentabile. „Studiile britanice” – rar citate şi niciodată cum trebuie – mai leagă depresia de consumul de ciocolată, iar liste de sfaturi, indicii şi simptome ar trebuie să ofere ajutor şi informaţie. Totuşi putem spera ca lucrurile merg spre bine, nu atât mulţumită jurnaliştilor, cât reţelelor celor direct interesaţi – cei care suferă şi cei care îi tratează. Mă refer la asociaţiile, site-urile sau blogurile unor părinţi ai copiilor cu autism sau adhd, la mica industrie de cursuri şi specializări, la asociaţiile psihologilor şi psihiatrilor şamd (postul precedent cuprinde legături la câteva dintre acestea).

Written by George

Mai 7, 2010 la 5:56 pm

Un răspuns

Subscribe to comments with RSS.

  1. M-am uitat şi eu pe Mintea lor. Nu ştiu ce să zic, pe de o parte e o iniţiativă bună, pe de altă parte execuţia nu mi se pare tocmai fericită. Joculeţele alea „interactive” mi-au cam ridicat părul pe ceafă…

    Stefan Ionescu

    Mai 9, 2010 at 12:14 pm


Lasă un răspuns

